Szkoła Podstawowa nr 18 im. Janusza Kusocińskiego w Kaliszu

A A+ A++

Aktualności

Wycieczka do Kotliny Kłodzkiej

Dnia 9 maja 2018 r. klasa 2b wyjechała na trzydniową wycieczkę do Kotliny Kłodzkiej.

Dodano: 2018-05-09

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Twierdzę Kłodzką i słuchaliśmy opowieści o życiu w tamtych czasach oraz dowiedzieliśmy się że kręcono tam serial „Czterej pancerni i pies”. Następnie, spacerowaliśmy po Starówce Kłodzkiej i podziwialiśmy zabytkowy ratusz. Później udaliśmy się do pijalni wód w Lądku Zdroju, gdzie mogliśmy napić się wód leczniczych. Pod koniec dnia zakwaterowaliśmy się w pensjonacie „Dworek Galosa” w Stroniu Śląskim i zjedliśmy tam obiadokolację.
Po nocy w wygodnych łóżkach poszliśmy na śniadanie i wyruszyliśmy do Muzeum Minerałów w Stroniu Śląskim, by podziwiać piękne kamienie szlachetne i półszlachetne oraz zrobioną z nich biżuterię i inne wyroby. Kolejnym punktem zwiedzania była Kopalnia Uranu w Kletnie, w której mieliśmy możliwość na własne oczy ujrzeć promieniotwórczy uran, piękną „kolorową” kopalnię i dowiedzieć się kilku rzeczy o historii kopalni, a także jak powstają poszczególne minerały. Następnie, obserwowaliśmy etapy pracy w Hucie Szkła Kryształowego w Stroniu Śląskim. Później udaliśmy się na spacer po Ośrodku Narciarskim „Czarna Góra” i wróciliśmy do pensjonatu, w którym przygotowano dla nas ognisko.
Ostatniego dnia wycieczki przeciskaliśmy się między skałami w Narodowym Parku Gór Stołowych – Błędne Skały, gdzie skalne szczeliny w niektórych miejscach były wąskie na kilkadziesiąt centymetrów. Dowiedzieliśmy się, że nagrywany był tam między innymi film „Opowieści z Narni: Książę Kaspian”. Ostatnim miejscem, które zwiedziliśmy była Kaplica Czaszek w Czermnej. Korzystając z okazji, że byliśmy w pobliżu czeskiej granicy, wstąpiliśmy do sklepu, aby zakupić popularne czeskie słodycze.
Nieco zmęczeni i bardzo zadowoleni z wycieczki wróciliśmy do domów.